Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

και συνεχίζω...όπως συνεχίζουν...

Το ξέρω πως ούτε η ανάρτηση ενός κειμένου βοηθάει. Από μόνη της κι αυτή δεν αλλάζει τίποτα. Όμως δεν συμφωνώ στο οτι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Δεν αποδέχομαι οτι είμαι μαριονέτα. Γιατί αν φτάσω να αποδεχτώ αυτό τότε τι στα κομμάτια κάνουμε εδώ; Γιατί να ζούμε υπηρετώντας τους άλλους; Εγώ αδυνατώ να πιστέψω οτι όλους εμάς που ζούμε στην Ελλάδα μας κάνουν οτι θέλουν μερικοί άνθρωποι που κάθονται στα έδρανα. Ξέρεις γιατί; Γιατί εμείς τους βάζουμε να κάθονται εκεί. Κι εμείς μάλλον βολευόμαστε να λέμε πως αυτοί φταίνε για όλα ή οι προηγούμενοι ή δεν ξέρω ποιοί άλλοι, πάντως άλλοι, όχι εμείς. Έτσι κι αλλιώς αν δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, δεν το προσπαθούμε καν. Και τα πράγματα συνεχίζουν να συμβαίνουν εις βάρος μας δυστυχώς. Και δεν προστατεύουμε όχι μόνο τους εαυτούς μας, αλλά δεν φροντίζουμε καν να αφήσουμε στους επόμενους που θα είναι τα παιδιά μας ούτε ένα καλύτερο τρόπο ζωής ούτε - κι αυτό για μένα είναι το σημαντικότερο- μια ιδεολογία. Μια πίστη πως τα πράγματα αλλάζουν. Μια αίσθηση αγωνιστικότητας, διεκδίκησης. Δε θα έχουμε να αφήσουμε μια ιστορία. Νομίζω πως αν κανείς ανατρέξει σε σπουδαίες επαναστατικές κινήσεις του παρελθόντος θα διαπιστώσει πως κάθε φορά πριν η επανάσταση γίνει, φάνταζε ουτοπική. Πριν τα πράγματα αλλάξουν, έμοιαζε σαν τίποτα να μην μπορεί να αλλάξει. Και πριν ο λαός ή μια μεγάλη μερίδα του συσπειρωθεί, αυτό έμοιαζε αδύνατο. Αυτό που θέλω να πω, είναι οτι η ιστορία αποδεικνύει πως τίποτα δεν είναι αδύνατο και πως πάντα οι αλλαγές γίνονται από τους ανθρώπους που ζούν στο "εδώ και τώρα". Από τους απλούς ανθρώπους κι όχι από αυτούς που κυβερνούν. Πάντα έφτανε κάποια στιγμή που οι καταστάσεις έδειχναν οτι αυτοί που κυβερνούν είναι ανίκανοι να πάνε την ιστορία παρακάτω.Κι έτσι έπαιρνε τα ηνία ο απλός λαός. Δεν ξέρω αν είναι η ώρα τώρα, αλλά και πάλι μοιάζει πως τα πράγματα δεν μπορούν παρά να αλλάξουν. Κι επειδή δεν τα διαβάζουμε στα βιβλία της ιστορίας, ώστε να είναι ξεκάθαρο "με ποιούς θα είμαστε", αλλά τα ζούμε, είναι σημαντικό να έχει τουλάχιστον ο καθένας μας μια θέση γιατί ίσως έρθει σύντομα η ώρα να υπερασπιστούμε αυτό που πιστεύουμε. Και θεωρώ, επίσης, οτι όλοι αυτοί οι νεαροί "βάνδαλοι" που εχθές το βράδυ κατέστρεψαν διάφορες πόλεις της Ελλάδας -εν όψει εορτών, μάλιστα!- μας χτυπάνε τα καμπανάκια. Καίνε και καταστρέφουν τα πάντα στο διάβα τους γιατί κανείς δεν τους έδωσε μια ιδεολογία κι έναν τρόπο να την εκφράσουν πιο δημιουργικό. Γιατί προφανώς μεγάλωσαν στους πυρήνες οικογενειών που πάντα γκρίνιαζαν οτι τα πράγματα δεν είναι καλά, αλλά ποτέ δεν αντέδρασαν, δεν έκαναν κάτι για να τ' αλλάξουν. Γιατί κι αυτοί βολεύονταν να πιστεύουν πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να τ' αλλάξουν. Μεγάλωσαν σε μια κοινωνία διαρκώς απογοητευμένη με το "σύστημα". Αυτά τα παιδιά μας δείχνουν έμπρακτα πως όλοι μας αποτελούμε το σύστημα. Όλοι μας το επηρεάζουμε! Δεν επικροτώ την κίνησή τους. Επικροτώ όμως τη δύναμή τους. Επικροτώ το γεγονός οτι κατάφεραν έστω για λίγο να μας ταράξουν. Ότι κατάφεραν 3 μέρες να εξουσιάζουν τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας κι αυτό κάτι δείχνει. Δείχνει αν μη τι άλλο ότι οι άνθρωποι μπορούν να έχουν δύναμη και τότε καμιά εξουσία δεν τους σταματά, γιατί αυτοί οι ίδιοι πλέον έχουν την εξουσία. Κι επειδή μου ζητάς ιδέα, θα σου πω οτι καμιά ιδέα δεν έχει νόημα αν σ' αυτό εδω το τραπέζι καθόμαστε μόνο οι δυό μας. Η πρώτη ιδέα, λοιπόν, είναι να μεγαλώσουμε το τραπέζι της αγανάκτησης μήπως και καταφέρουμε η φωνή μας να γίνει κραυγή. Κι ύστερα να' σαι σίγουρη πως θα υπάρξουν πολλές ιδέες όχι μόνο από εμένα. Μπορούμε να εμπνευστούμε ο ένας απο τον άλλο, αρκεί να είμαστε πολλοί.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ναντιάκι μου ποτέ δεν μίλησα για παραίτηση. μέσα μου η επανάσταση βράζει πάντα. Δεν επαναπαύομαι ούτε εφησυχάζομαι, έτσι είμαι απο την φύση μου.
Απλώς η γνώμη μου είναι πως η επανάσταση είναι και οφείλει να είναι στις μέρες μας ατομική. Με όλη την ευθύνη που αυτό περικλύει. Δηλαδή να γίνω εγώ καλύτερος άνθρωπος, να σέβομαι τον εαυτό μου και τους γύρω μου, το συστημά μου αν θες, και να φροντίσω αυτό να το περάσω και στο καινούργιο σύστημα που θα δημιουργήσω και θα επειρεάσω άμεσα. Την δική μου οικογένεια. Αυτό σημαίνει να μην φοροδιαφέυγω, να μην αναζητώ τις εύκολες λύσεις και το βόλεμα, να μην δέχομαι ρουσφέτια, βίσματα, διευκολύνσεις και να μην ψάχνω τα παραθυράκια του νόμου για να την βγάλω καθαρή. Αυτό σημαίνει να ψηφίζω κάποιον ηγέτη που θαυμάζω ή ένα κίνημα που νομίζω πως έχει όραμα και σωστή ιδεολογία, και όχι αυτόν που θα μου υποσχεθεί να με βοηθήσει. Με λίγα λόγια να αναλάβω τις ευθύνες μου, και να αλλάξω μια νοοτροπία που έτσι μας μάθανε πως είναι η Ελλάδα. όποια κυβέρνηση και αν βγεί, σάπια είναι κατα την γνώμη μου. διαπλοκή και διαφθορά υπάρχει απο στις ρίζες της όποιας πολιτικής κυβέρνησης στην Ελλάδα. και εμείς είμαστε στην πλειοψηφία μας (το 80% του λαού που ψηφίζει ΝΔ ΛΑΟΣ και ΠΑΣΟΚ) πανομοιότυποι με αυτούς που ψηφίζουμε. Άρα αυτό δεν θα αλλάξει, γιατί είναι η νοοτροπία μας η ίδια.
Και όσο για την επανάσταση των νέων, πιστεύω δυστυχώς πως δεν καταπνίγηκε γρήγορα, όχι γιατί κατάγεραν οι νέοι να κυβερνήσουν για τρεις μέρες, όσο γιατί η κυβέρνηση ήθελε να καταπνίξει το μεγαλύτερο έγκλημα του αιώνα, το Βατοπέδιο, γιατί εκεί δεν την ξεπλαίνει τίποτα...πολύ τους βόλεψε η επικαιρότητα. Αυτοί την δημιουργούν ανάλογα με το τι τους βολεύει, το συντηρούν ή του αλλάζουν κατεύθυνση μέσα απο τα ΜΜΕ, κι ενώ εγώ νομίζω πως συμμετέχω σε μια αλλαγή, αυτοί γελάνε που για άλλη μια φορά μας αποσυντονίσαν απο τα σοβαρά. Αυτό εννοώ όταν λέω οτι νοιώθω μαριονέτα. Φυσικά και χαίρομαι για ότι γίνεται, και είμαι πολύ αισιόδοξη πως τα πράγματα σιγά σιγά αλλάζουν. Η ελπίδα έχει αναζοπηρωθεί μέσα μου. Αλήθεια. Χαίρομαι για το blog σου.
φιλιά